نقاشی قابل تأملی که رفتن ناگهانی بیماران کرونایی را به تصویر میکشد؛ وضعیت ماشینهای قرعهکشی شده به روایت علی مرادی
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۷۰۹
به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رصد زندگی شخصی و فعالیت هنری هنرمندان و چهرههای معروف هنری برای طرفداران و دنبالکنندگان این حوزه میتواند جذابیتهای خاص خود را داشته باشد. با پیدایش شبکههای اجتماعی مختلف و دسترسی آسان به آن برای کاربران از طریق تلفنهای همراه حالا این امکان فراهم شده است تا آنها بتوانند از فعالیتهای بازیگر محبوب خود مطلع شوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این روزها چهرههای هنرمند عرصه موسیقی، سینما و تلویزیون و … یک یا چند صفحه شخصی و عمومی در شبکههای اجتماعی مختلف دارند و از این طریق شبانهروز با کاربران و هواداران خود ارتباط مستمر و دو طرفهای برقرار میکنند.
در ادامه میتوانید بخشی از فعالیتهای هنرمندان سینما، تلویزیون و موسیقی در فضای مجازی را مشاهده کنید.
فریبا کوثری، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ایران، که به تازگی در سریال پرگار که از شبکه یک سیما پخش میشود نیز ایفای نقش میکند، با انتشار تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش نوشت:
"گاهی فقط بیخیال باش...
وقتی قادر به تغییرِ بعضی چیزها نیستی؛
روزت را برایِ عذابِ داشتنها و افسوسِ نداشتنها خراب نکن!
دنیا همین است؛
همهی بادهای آن موافق،
همهی اتفاقات آن دلنشین،
و همهی روزهای آن خوب نیست!
اینجا گاهی حتی آب هم سربالا میرود...
پس تعجبی ندارد اگر آدمها جوری باشند که تو دوست نداری!
گاهگاهی در انتخابهایت تجدیدنظر کن.
فراموش نکن؛
تو مجاز به انتخابِ آدمهایی، نه تغییرِ آنها"
امیرمحمد متقیان، که سالها است همراه با داریوش فرضیایی، که همه او را با نام عمو پورنگ میشناسند، در حوزه کودک و نوجوان فعالیت میکند، تصویری از خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.
"ما معمولیا چشمامون سگ نداره نهایتاً خیلی تلاش کنیم آب مرواریدی ، چیزی
آخر هفته خوبی داشته باشید
دوستون دارم"
شهرام شاهحسینی، کارگردان سینما و تلویزیون ایران، که سریال پرگار را نیز کارگردانی کرده است، با به اشتراک گذاشتن تصویری از خود در صفحه شخصیاش اینطور نوشت:
"چون پرده درافتد نه تو مانی و نه من عکس از امید صالحی"
سیدیاسر جعفری، بازیگر جوان سینما و تلویزیون که حضورش در تلویزیون با بازی در سریال "جراحت" به نویسندگی سعید نعمتالله، آغاز شد، تصویری از فیلم سینمایی ورود و خروج ممنوع منتشر کرد که هنوز اکران نشده است.
"فیلم سینمایی ورود و خروج ممنوع"
داریوش فرضیایی، مجری محبوب و توانمند برنامههای کودک و نوجوان، که با نام عمو پورنگ در میان مردم شناخته شده است، تصویری از یک نقاشی قابل تأمل که از دنیا رفتن ناگهانی بیماران کرونایی را به تصویر میکشد، به اشتراک گذاشت.
"این نقاشی به افتخار و یادبود همه پدر بزرگ ها و مادر بزرگهایی که در جهان براثر کرونا و بدون فرصت خداحافظی با نوه ها از دنیا رفته اند ، توسط یک نقاش اسپانیایی به نام خوان لوچنا کشیده شده "
الیکا عبدالرزاقی، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار تصاویری در اینستاگرام از حضور در برنامه دورهمی مهران مدیری همراه با همسرش امین زندگانی خبر داد.
"مهمانان امشب برنامه«دورهمی»
برنامه امشب دورهمى ،پنجشنبه (٩٩/٣/٢٢) با حضور امين زندگانى و اليكا عبدالرزاقى ساعت ٢٣ از شبكه نسیم پخش خواهدشد.
بازپخش: جمعه ٦و١١صبح و١٧
عکس: آزاده اميرخان"
روزبه بمانی، خواننده سبک پاپ کشور، که با خواندن موسیقی فیلم سینمایی "لاتاری" بسیار در میان مردم شناخته شد، تصویر تازهای از خود در اینستاگرام منتشر کرد.
"گفتی بمان برای ابد خاطرت که هست؟
حاشا نکن که مهر کسی بر دلت نشست....
عکس : شکیبا امیرک"
علی مرادی، مجری جوان برنامههای تلویزیونی، ویدئوی بامزهای درباره ماشینهای قرعهکشی شده توسط سایپا و ایرانخودرو در استوری اینستاگرامش منتشر کرد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلیبیشتر بخوانید
شوخی مجری جوان با طرح ازدواج اجباری؛ بازیگر نقش جواد جوادی باز هم موسیقی میسازدانتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: هنرمندان در فضای مجازی اینستاگرام هنرمندان بازیگران ایرانی بازیگران سینما هنرهای نمایشی سینما و تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمیگیرد/ ترس و تردیدهای یک ستاره
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانهای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی …» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسائلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی …»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با مأموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی …» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنگی نمیگیرد.
کد خبر 6097465 آروین موذن زاده